“ Facilitarea inserției pe piața muncii a absolvenților Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași prin stagii de practică și programe educaționale adaptate la cerințele mediului industrial – INSERT ”
Ești student în anul III –licență și vrei să-ți formezi competențe antreprenoriale, să efectuezi un stagiu de practică la o companie parteneră a universității și să participi la alte activități de dezvoltare personală/profesională în perioada martie 2025 – decembrie 2025 ?
Eligibilitate: Studenți în anul III –licență, cetățeni români cu vârsta între 18 – 35 ani, cu domiciliul stabil în Regiunea de Nord-Est (domiciliul din cartea de identitate în Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui).
EȘTI ELIGIBIL DACĂ NU FACI PARTE DIN GRUPUL ȚINTĂ AL ALTOR PROIECTE PEO DE PRACTICĂ!
Pentru a te înscrie, trebuie să depui un dosar cu următorul conținut:
- Cerere de înscriere la concursul de selecție (Anexa 1)
- Declarație de disponibilitate privind participarea la activitățile proiectului (Anexa 2)
- Declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 3)
- Declarație de evitare a dublei finanțări (Anexa 4)
- CV – model recomandat Europass cf. metodologiei de selecție
- Formular înscriere în grup țintă (Anexa 8)
- Declarația de neparticipare la cursuri acreditate ANC de antreprenoriat (Anexa 9)
- Copie carte de identitate
- Copie certificat de naștere
- Copie certificat de căsătorie, după caz
- Copie diplomă de bacalaureat (se va scoate de catre facultate de la arhiva o copie)
- Copii după alte diplome didactice și profesionale/activități extracurriculare
Anexele le completezi în momentul depunerii. Copiile se fac în momentul depunerii. CV-ul trebuie să-l pregătești tu.
Dosarul se depune fizic până cel târziu vineri, 28.03.2025, ora 17,
la expertul grup țintă IEEIA, șef lucrări dr. ing Cristina Vatavu, corp E, etaj 1, E-103.
Beneficii:
- Vei primi două premii cuprinse între 300-500 lei fiecare, la finalul activităților de Antreprenoriat și Competențe socio-emoționale la care vei participa
- Vei obține un certificat acreditat de participare la cursul de antreprenoriat
- Vei face un stagiu de practică la un angajator în domeniu, cu posibilitate ulterioară de internship
- Vei primi o convenție individuală de practică, o adeverință de practică și o indemnizație de de minim 540 lei la finalul stagiului de practică
Grila de evaluare
Criteriu |
Punctaj maxim |
Indicații privind modul de calcul al punctajului |
Rezultatele academice |
50 |
Puncte obținute = medie număr credite ani anteriori selecției / 60 * 50 |
Prezentarea motivelor (realiste şi clare) pentru care depune candidatura de participare în proiect |
20 |
Se acordă de la 0 la 20 puncte pentru o justificare cat mai bună a motivelor de participare. |
Prezentarea CV-ului și acuratețea lui |
20 |
Se acordă 10 puncte pentru CV în format Europass sau 5 puncte în alt format. Pentru alte 10 puncte se urmărește structura, coerența, logica, corectitudinea ortografică și sintactică a CV-ului. |
Implicare în activități extracurriculare/ de voluntariat și alte criterii suplimentare fixate de către EGT/facultate |
10 |
Se acordă 10 puncte pentru activități extracurriculare/de voluntariat și pentru alte criterii stabilite suplimentar de către EGT/facultate, după caz |
TOTAL |
100 |
|
Punctajul minim pentru a admiterea unui student in Grupul Țintă este de 40 de puncte. Sub această valoare, candidatul este declarat respins.
Locuri disponibile etapa I selecție: 142 locuri în total, 10 locuri pentru facultatea IEEIA
Repartiția studenților GT / facultăți
GT etapa II |
Anii de studiu la 1 ian.2025 |
AC |
ICPM |
CI |
CMMI |
ETTI |
IEEIA |
HIDRO |
MEC |
SIM |
ARHIT |
||||||
142* |
Anul III |
25 |
10 |
25 |
12 |
25 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Anul V: 5 |
||||||
*Repartiția studenților în GT/facultăți poate suferi ușoare modificări, în funcție de numărul studenților care se vor înscrie.
Etapele și calendarul concursului de selecție a grupului țintă – ETAPA a II-a, MARTIE 2025
Etapa |
Perioada |
Descriere |
Elaborare și finalizare Revizia I Metodologie selecție studenți GT |
25-26 martie 2025 |
25 Martie 2025 modificări/completări 26 Martie 2025- Revizia I a Metodologiei de selecție GT disponibilă pentru aplicare |
Informarea studenților* |
25-26 martie 2025 |
Pagina web a facultății/ mail către studenți pe adresa instituțională/ avizierul facultății/ rețele de socializare/ prezentarea proiectului direct la activitățile didactice etc. |
Depunerea dosarelor de candidatură* |
26-31 martie 2025/1 aprilie 2025/2 aprilie 2025, în funcție de facultate – fizic |
Dosarele se depun fizic în perioada 26-31 martie 2025/1 aprilie 2025/2 aprilie 2025, în funcție de facultate la expertul grup țintă/ facultate. |
Selecția grupului țintă și afișarea rezultatelor* |
31 martie 2025-02 aprilie 2025 – concursuri selecție dosare/10 facultăți |
Selecția grupului țintă se realizează de o comisie de selecție a candidaturilor pe baza grilei de evaluare; întocmire Procese verbale și afișare rezultate; |
depunere contestații, a doua zi după afișare rezultate preliminare |
Depunerea contestațiilor se face on-line sau fizic, la expertul grup țintă facultate. Eventualele contestații se rezolvă de către o comisie de contestații în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor preliminare. |
|
Cel târziu la 03 aprilie 2025 – afișare/ comunicare rezultate finale |
Pe pagina web a facultății sau prin email către studenții înscriși sau afiș la avizierul facultății |
*Calendarul s-a stabilit în cadrul discuțiilor și consultărilor echipei de proiect în ședințe de lucru organizate în perioada 25-26 martie 2025.
Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată
Comisia de selecție – 1 aprilie 2025:
Președinte – Conf.univ.dr.ing. Gelu IANUȘ (Coordonator activitate stagii)
Membru – Șef lucr.dr.ing. Cristina VATAVU (expert grup țintă Fac.IEEIA)
Membru – Șef lucr.dr.ing. Geoge-Andrei URSAN (expert stagii practică Fac.IEEIA)
Comisia de soluționare a contestațiilor:
Președinte – Dr.ing. Cornelia MURARIU (Asistent manager)
Șef lucr.dr.ing. Petre-Daniel MĂTĂSARU (expert grup țintă Fac.ETTI)
Membru – Șef lucr.dr.ing. Mariana PLETEA (expert stagii practică Fac.ETTI)
EXPERT GRUP ȚINTĂ proiect INSERT,
Facultatea IEEIA:
șef lucr. dr. ing. Cristina VATAVU